søndag den 5. januar 2014

Godt nytår.


Ja som tiden flyver. Julen blev veloverstået, og snart blev det nytår, og om kort tid er juleferien slut, det er tid at vende tilbage til de daglige rutiner. Selvom det bliver rart at komme ind i en normal hverdag igen, så må jeg erkende at trods 17 dages juleferie så kunne jeg sagtens bruge endnu en uge. 

31-12-2013

Årets sidste dag skulle bruges på geddefiskeri, så ganske som de fleste andre dage i min juleferie tog jeg ud til engsøen. Som de øvrige dage var jeg ved søen omkring kl. 10, og havde fået grejet sat op, og klar til at fiske ved halv 11 tiden. Jeg satte mig, hældte en kop kaffe op, og regnede med at nu havde jeg lidt tid til at sidde og nyde fisketuren, dagen og den stadig stigende mængde af fyrværkeri der blev sendt til himmels over byen.

Idag blev mønsteret dog brudt, og allerede efter få minutter var der hug første gang. Jeg var kun halvt gennem min kaffe, og måtte hælde resten ud, inden jeg fattede stangen, og påbegyndte fighten mod noget der føltes som en lille fisk. Der gik kun få sekunder, før linen blev slap, og jeg tabte første runde.

Der gik en times tid inden der skete noget igen, og denne gang var det et hug med lidt mere substans. Gedden tog et par korte, men meget tunge udløb, og efter et par minutter begyndte den at følge med mod land. Jeg fik nettet under den, og fik den op på afkrogningsmåtten. Det var en flot gedde på 8,1 kilo, en dejlig måde at afslutte året på.

01-01-2014
Årets første dag skulle naturligvis bruges på at fiske, og traditionen tro tog jeg til Vejle fjord, for at fiske havørred. Og jeg kan vel med det samme også godt indrømme at, traditionen tro fristes jeg næsten til at sige, fangede jeg ingen fisk, men det var en skøn dag ved fjorden. Det var næsten ingen vind, og hele området lå smukt dækket af dis hele dagen.

Jeg begyndte fiskeriet ved Andkær vig, men til min store overraskelse, var der flere der havde valgt at bruge årets første dag på at fiske. Jeg plejer ellers nok at have fjorden nogenlunde for mig selv, men ikke idag. Der var næsten for mange fiskere ved vigen, så jeg kørte videre til Trelde næs. Her havde jeg det dog for mig selv, bortset fra rigtig mange der var ude og gå en nytårstur i det milde januarvejr.

Jeg fiskede i ca. 4 timer, uden et eneste hug, men sidst på dagen så jeg dog fisk i overfladen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar